close

今天用餐完準備回家,Dr. Jakobeit問我現在音樂念到哪了?
我有點不好意思的說:「Master degree, I'm major in piano performance 」

後來好奇的問我小兒做多久啦?怎麼會讀音樂?都彈些什麼等等
因為他也喜歡音樂(他是A capella bass, 也喜愛baritone),而且從未有醫學背景的人跟我聊到這些

我超級開心的,雖不知道他能不能有共鳴(以我的經驗,90%以上的人都認為我瘋了),還是說了
“Yes, I really love Vojta and music, to help those kids being better and playing piano are both of my faith. I'm major in classical music, Chopin, Beethoven, and Schumann(老師眼睛一亮!拼命點頭, 也分享了他演奏Schumann的感受)are my favorite composers. In the 4 days class, I realize which part of brain l'm using now while piano practising, it's very interesting for me! 
While I was playing Chopin's works, I feel calm and impressed, sometimes crying!(老師大笑,說他了解但他不會哭), it makes me think more clearly about the whole life, and that can use in Vojta therapy, like some parenting problems.”(老師一直點頭,笑著說他也是)

音樂很孤獨,但也能讓自己想清楚很多事
我常感覺,自己就像一個外星人在透明的玻璃箱內看著地球上發生的所有事
很多時候都是不明白、充滿疑惑
短短的談話似乎把我的玻璃箱挖了個洞,跟外面有了連結與共鳴

他真是個優雅的醫師、講師,在專業的背景下,讓複雜的神經迴路都能於生活中體驗其中的內涵
把複雜講得簡單,並與生命結合
不知六月德國Vojta研討會是否有緣再見呢?

圖像裡可能有2 個人、微笑的人、大家坐著和鬍鬚

arrow
arrow
    全站熱搜

    chialing1015 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()